keskiviikko 31. lokakuuta 2012

CHICAGO

Last weekend in Chi town!

Tehtiin fall breakin kunniaks reissu Chicagoon viime viikonloppuna. Oli hyvä aika tehdä se koska koripallokausi alkaa nyt kunnolla ja meillä ei tuu oleen yhtäkään vapaata viikonloppua ennen maaliskuuta! Lähdettiin Suzyn ja hänen kahden veljen, toisen heistä vaimon ja toisen tyttären kanssa ajamaan kohti Chicagoa perjantai aamulla. Toisesta suunnasta tulivat Alex, Eric ja he ottivat myös Kevinin kyytiin joka lensi Californiasta. Niillä kuitenkin kesti kauemmin kun meillä joten käytiin syömässä vähän snackseja ja shoppailtiin parissa kaupassa ja yks niistä oli Guess. Olin vähän epäileväinen koska en yleensä ihan hirveesti shoppaile Guessissa mutta Suzylla oli (on ollu koko ajan minkä oon ollu täällä) pakonomane tarve ostaa mulle farkkuja (jotka siis sopii eli on sopivan pitkät) ja siellä kokeiltiin taas varmaan sadansia farkkuja JA löyty jopa sopivat! Tosi ystävällinen myyjä joka haki niitä housuja toi mulle pari paitaa ja tykkäsin toisesta niistä. Olin sitten ilonen että heti löytyi jotain mutta sitten piti kattoo vähän hintalappuja ja päätin että otan vaan ne farkut mutta sitten Suzy oli niin ilonen siitä että vihdoin löysin housut niin se halus ostaa mulle ne ja myös sen paidan!! Tarjouduin kyllä maksamaan mutta eheeei.

No sitten kun loput porukasta oli tullut perille, ja hotelliin checkkautumisen jälkeen, lähettiin shoppailemaan lisää ja syömään lounasta. Käytiin syömässä tosi fancyssa ravintolassa! Tarjoilijat oli pukeutunu pukuihin ja pöydissä oli valkoset pöytäliinat. Se kyllä näky hinnoissakin mutta mun ei onneks tarvi maksaa täällä ruokia ite hehe! Tutustuin siinä Keviniin ja Ericiin jotka oli siis ainoot jotka ei asu Logansportissa tai ketä en ollut ennen nähnyt. Molemmat niistä on noin 23 vuotiaita ja tooooosi hauskoja! Oikeestaan ne oli iso osa että tää reissu oli niin hauska!

Illalle meillä oli varaus italialaiseen ja kuulemma tosi hyvään ravintolaan kello 8.30 Illinoisin aikaa (9.30 Indianan). Otettiin taksi sinne ja oltiin suunnilleen puolen aikaa ravintolan edessä, mutta se oli ihan täynnä ja ne oli tosi kiireisiä eli tietysti myöhässä aikataulusta. Ne lähetti meidät vastapäiseen baariin oottamaan, että päästään sisälle.

Ennen tätä kuitenkin sillä välin kun ooteltiin siinä pihalla nähtiin, kun mies tuli ulos kerrostalon rapusta ja kantoi pyörätuolia kädessään ja lähti kävelemään sen kanssa mutta yhtäkkiä istukin siihen. Eric halus nähä mitä oikein tapahtuu ja lähti kyttäämään kulmalle sitä miestä. Hetken päästä Eric tuli takasin ja kerto meille kuinka se mies oli istunut pyörätuolissa ja esittänyt että häneltä puuttuisi jalka. Yhtäkkiä mies oli ottanu housun puntista purkin ja ripotellu kädelleen jauhetta joka luultavasti oli kokaiinia ja impannu sitä nenäänsä. Hän oli jopa heittänyt loput pois! Tämän jälkeen mies oli rullannut tuolillaan tien yli luultavasti esittämään koditonta ja kerjäämään rahaa, jep, siihen kokaiiniin.

Mutta siis se baari oli ihan kunnon baari ja niihin on täällä Jenkeissä 21v ikäraja ja mä olin ainut alle 21v..mutta mä pääsin silti sinne sisään ja siellä sisällä oltiinkin sitten ainakin tunti odottelemassa, mutta hauskaa siellä oli! Valkattiin jukeboxista aina välillä biisejä ja Ericin kanssa tanssittiin yhessä vaiheessa Gangnam stylea! Siellä oli myös iso huojuva torni ja keskustelut vaihteli laidasta laitaan. Ericin ja Kevinin kanssa heitettiin läppää, naurettiin Suzylle kun se jutteli baarimikon kanssa ja Jimin kanssa keskustelin syvällisiä (=kuuntelin Jimin syvällisiä mietelmiä hahaha).

Itse ravintola oli ihan tupaten täynnä ja kaikki puhuivat kovaan ääneen ja tuntui kun ois ollu Italiassa! Ruokaa odotettiin aika kauan taas ja en edes loppujen lopuks saanut sitä mitä tilasin, mutta hyvää oli silti. Ja seura oli kanssa, joten ei tullut tylsää. Loppupuolella kun oltiin jo syöty kaikki alko olee vähän väsyneitä ja varsinki Eric joka oli ajanu viimeset pari päivää meinas oikeesti nukahtaa siihen pöytään ja nauroin sille ku se oli ku pikkulapsi joka haluis kattoo leffaa mut silmät vaa alkaa menee kiinni mut tosin Eric oli juonu joten se oli osittain sitäki vaikka ei se niin kännissä kyllä ollu. :D Meni muuten hassusti, kun lounasravintola oli niin hienostunut ja illallinen jota syötiin btw 12 aikaan yöllä oli ihan päinvastanen vaikka hyvää ruokaa olikin molemmissa.

kaikki rakennukset oli suunnillee tommosii!
Sunnuntai aamulla herättiin, pakattiin ja syötiin tooosi hyvä aamupala! Arvatkaa minne sen jälkeen mentiin? Shoppailemaan! Etsimään lisää housuja, jotka ois sopivat. Ja koitettiin Apple storesta käydä ostamassa myös iPhone5 mulle, mutta mitä ne siellä sanottiin.. Ei oo olemassa tällä hetkellä iPhone5:sta ilman kahden vuoden sopimusta (eli unlocked) joka toimisi myös Suomessa. Noh tätä asiaa selvitetään kyllä vielä koska meinaan sen iPhone5sen vielä jostain hankkia!

Keskellä katua nähtiin tällänen Tin Man, joka on siis maalannut ittensä ihan kokonaan hopeaksi ja tanssii aina kun sen boksiin laitetaan rahaa. Monet ihmiset pysähtyy kuvaamaan ja katsomaan häntä. Tää Tin Man myös antoi mainoksia itsestään aina jollekin jonka valitsi yleisön joukosta ja tietty se mut valitsi sitten sinne. Ensin se leikki sillä lapulla etten meinannut ees saada sitä, sen jälkeen se käski mun odottaa siinä hetken ja siellä soi justiinsa sexy and i know it se wiggle wiggle wiggle wiggle yeah kohta niin se sitten sheikkaili siinä mun naaman edessä ja sen jälkeen otettiin vielä kuvakin ja kaikki meijän porukasta nauraa vaan mulle siellä mutta sai ne sen kuvan silti otettua...
The Tin Man ja takana Burberry store
haha!

halloweeeeen

Löysin vielä sunnuntain aikana toiset housut jotka oli vielä pidemmät (wohoo!) ja kaikki oli odottamassa sovituskopin ulkopuolella, että sattuisko sopimaan ja kun tulin ulos kaikki oli ihan innoissaan yeeeii ne sopii ja muut ihmiset katto vähän ihmeissään meitä. Löysin myös pari muuta vaatetta ja Suzy osti mulle alkkareita Victoria Secretista KOSKA Sparky (meidän ihana koira) syö tosiaan oikeesti kaikkee mahollista ja se oli sitten käyny pyykkikopalla...Kuulostaa hauskalle ja aluks se oliki mut välillä ärsyttää, mutta pitää vaan kattoo ettei jätä mitään vaatteita lattioille yms niin selvii pahimmalta kadolta, heeehhh.

Tässä koko porukka:

Ylhäällä: minä ja Jim (Suzyn veli)
Keskellä vasemmalta: Alex (host sisko), Suzy (host äiti), Sasha (Billyn tyttö) & Billy(Suzyn toinen veli)
Alhaalla vasemmalta: Eric (Näiden pitkäaikanen kaveri), Kevin (Billyn poika) & Mercedes (Jimin vaimo)
Mercedes puuttuu kun oli ottamassa kuvaa
Oltiin syömässä The Cheescake Factoryssa vielä ennen kun lähettiin kotiin (kuvat sieltä). Söin kyllä tosi hyvin ja paljon tän viikonlopun aikana!

uus paraskaveri Eric- se löysi kaupan pöydältä lojumasta kaks varmaan jonkun päiväkirjan avainta ja sano et hei ota sää tää toinen ja mä otan toisen niin ne on niinku best friend korut mut nauroin vaan ja lähettiin eteenpäin mutta eric ottiki ne mukaa ja heitti mua päähän niillä rappusissa ja nostin ne ja meinasin heittää ne sille mut tilaisuus meni ohi ja nyt ne on tossa pöydällä kun löysin ne just mun taskusta :D

Ja vähän shoppailemassa:

Illalla, kun kaikki oli valmiita shoppailuista ja syömisistä oli sitten aika lähteä kotia kohti. Alex lähti junalla kohti Illinoisia ja collegea koska heillä oli siellä halloween juttuja mutta kaikki muut lähti Logansportiin. Kevin ja Eric oli ottanut lomaa keskiviikkoon asti joten ne pääs käymään kotona. Menin Ericin kyydillä Kevinin ja Sashan kanssa ja se kyyti oli aika mielenkiintonen kun vähän kiilailtiin rekkoja ja sain vastailla kaikelaisiin kysymyksiin koko matkan mutta turvallisesti pääsin silti kotiin.

Sunnuntaina oli se YFU:n post arrival orientation joka oli tylsä, tylsä ja tylsä. Hauskin osa oli kun se vetäjä alko lukemaan meille suoraan lapusta mitä pitää tehdä ettei tule seksuaalisesti ahdistelluksi tai jos tulee mitä sitten. Kaikki suoraa lapusta. Illalla koko Chicago porukka tuli vielä meille syömään illallisen ja mukana oli myös Kevinin ja Ericin kaveri ja Ericin tyttöystävä jonka olin oikeestaan nähny jo ihan alku syksystä jolloin mulla ei ollu vielä mitään hajua Ericistä. Maailma on pieni.

Tää viikonloppu on ollu tähän mennessä kyllä paras kaikista! Onneks Suzy suunnitteli jo ens vuodelle samanlaista reissua, toivottavasti on samat ihmiset taas tulossa mukaan!